حوالی هلال

گاهنامه انتقادی با محور فعالیت های جمعیت هلال احمر

حوالی هلال

گاهنامه انتقادی با محور فعالیت های جمعیت هلال احمر

حوالی هلال

به احترام همه آنانی که بشردوستی سرلوحه زندگیشان بوده است و تمامی هست و نیست خویش را برای این آرمان بزرگ بشری تقدیم نموده و می نمایند. آنان که امدادگری را فراتر از زمان و مکان دریافته اند و در این راه ملامت هیچ ملامت کننده ای، ذره ای تردید و کوچکترین خللی بر عزم استوارشان وارد نمی سازد؛ چون باورشان، با بشردوستی بارور شده است.

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

نقش اساسی مردم و سازمان‌ها در سیستم‌های هشدار سریع در سوانح

مجتبی طحان | چهارشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۳۲ ب.ظ

نقش اساسی مردم و سازمان‌ها در سیستم‌های هشدار سریع در سوانح

تلاش برای کاهش اثرات جانی، مالی و زیست محیطی به‌عنوان مهم‌ترین هدف مدیریت بحران در تمام جوامع به‌ویژه جوامع توسعه‌یافته شناخته شده و کاهش معنادار آثار بلایای طبیعی در بسیاری از کشورهای درگیر با این حوادث مبین و موید این مقوله مهم و حیاتی است. از سوی دیگر تلاش برای ایجاد اقدامات ایستا و پویا به‌عنوان زیرشاخه‌های تاثیرگذار در مرحله پیشگیری چرخه مدیریت بحران نیز می‌تواند برای دستیابی به یک جامعه آماده در برابر حوادث احتمالی کمک شایانی کند.

در حال حاضر یکی از مهم‌ترین موضوعات در حوزه سوانح و بلایای طبیعی به موضوع سیستم هشدار سریع اختصاص یافته است. پیشرفت تکنولوژی‌های نوین در چند‌ سال اخیر از یک سو و استفاده از اطلاع‌رسانی سریع و موثر از سوی دیگر، سبب کاهش خسارات جانی و مالی فراوان شده است. همچنین پس از سونامی ‌سال ٢٠٠٤ در اندونزی و صدمات فراوان ناشی از آن، موضوع هشدار سریع در مرکز توجهات قرار گرفته است.

  • مجتبی طحان