حوالی هلال

گاهنامه انتقادی با محور فعالیت های جمعیت هلال احمر

حوالی هلال

گاهنامه انتقادی با محور فعالیت های جمعیت هلال احمر

حوالی هلال

به احترام همه آنانی که بشردوستی سرلوحه زندگیشان بوده است و تمامی هست و نیست خویش را برای این آرمان بزرگ بشری تقدیم نموده و می نمایند. آنان که امدادگری را فراتر از زمان و مکان دریافته اند و در این راه ملامت هیچ ملامت کننده ای، ذره ای تردید و کوچکترین خللی بر عزم استوارشان وارد نمی سازد؛ چون باورشان، با بشردوستی بارور شده است.

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

هلال احمر جایی برای خدمت به نوع بشر!

مجتبی طحان | يكشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۳، ۰۵:۰۸ ق.ظ

گفت و گو با محسن شیخی علیزاده؛ رییس هلال احمر باغملک

 

اشاره: شهرستان باغملک اولین شهرستان حادثه خیز در استان می باشد که دارای آب و هوای معتدل کوهستانی و  بر روی گسل زلزله قرار دارد. از  نظر پراکندگی روستاها با داشتن بیش از 260 روستا در سطح اول استان نیز قرار دارد و از نظر فیزیکی در منطقه کوهستانی که دارای مناطق عشایری و روستاهای صعب العبور قرار گرفته و وجود بارندگی های سیل آسا در سطح شهرستان و وجود عشایر به صورت پراکنده در این منطقه، نیاز به آمادگی و توان عملیاتی را به حد بالایی رسانده است.

مسیر اصلی جاده در استانهای خوزستان، تهران، کهگیلویه بویر احمد، چهارمحال بختیاری و اصفهان براهمیت استراتژیکی باغملک افزوده است. برف های کوه منگشت از سلسله جبال زاگرس و چهچهه بلبلان باغات باغملک زیبایی این شهر را دو چندان کرده و سبزی مزارع، رودخانه های پرآب، آب و هوای معتدل، وجود زیارتگاه ها و بناهای تاریخی، آبشارهای زیبا و کوه های سر به فلک کشیده و بالاتر از آن میهمان نوازی مردمانشان این قطعه را با توجه به گرمای شدید خوزستان به منطقه ای جذاب بدل نموده است. حادثه خیز بودن این شهرستان، آمادگی و توان امدادی را می طلبد که رییس جمعیت هلال احمر باغملک به آن اشاره نموده است:

  • مجتبی طحان

داوطلبان اهالی بهشت خدا روی زمین اند!

مجتبی طحان | جمعه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۳، ۰۵:۰۶ ق.ظ

گفتگو با فرح کرم پور؛ داوطلب نمونه اهوازی

 

اشاره: به داوطلبان که می رسیم، در اوج ایثار و بر بلندای رفیع مهرورزی ایستاده اند. داوطلبان نازنین جانان فداکاری هستند که در باغستان عشق و از شاهراه خدایی بودن و خدایی زیستن، به خلقش می رسند و چه نیکو، رسم رسول رحمت و مهربانی را با امتش، به اکمال می رسانند. داوطلبان اهالی بهشت خدا روی زمین اند که زمین خداوند هم، از حضور سبزشان به آراستگی رسیده است و رو به آسمان آبی خدا ـ که بوی عشق می دهد ـ از این فخر به خود می بالد! او یکی از داوطلبان اهواز است که نام بامسمای داوطلب را بهانه ای ساخته برای اهدای مهربانی و رأفتش. مهمترین مأموریتش را شناسایی و ارتباط با نیازمندان و خیرین جامعه می داند. بارها و به دلایل مختلف از کار داوطلبی دلسرد شده و آخرین با استخاره از کتاب وحی و خوابی که در ورودی هلال احمر را به او نشان داده اند، به این راه بازگشته و به تداومش راه می پوید. خانم کرم پور می گوید اگر صد بار دیگر متولد شوم، باز هم همین راه را انتخاب خواهم کرد. متن زیر حاصل گفتگوی ما با این داوطلب اهوازی است.

 

  • مجتبی طحان