حوالی هلال

گاهنامه انتقادی با محور فعالیت های جمعیت هلال احمر

حوالی هلال

گاهنامه انتقادی با محور فعالیت های جمعیت هلال احمر

حوالی هلال

به احترام همه آنانی که بشردوستی سرلوحه زندگیشان بوده است و تمامی هست و نیست خویش را برای این آرمان بزرگ بشری تقدیم نموده و می نمایند. آنان که امدادگری را فراتر از زمان و مکان دریافته اند و در این راه ملامت هیچ ملامت کننده ای، ذره ای تردید و کوچکترین خللی بر عزم استوارشان وارد نمی سازد؛ چون باورشان، با بشردوستی بارور شده است.

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

خدمت رسانی به نیازمندان، زیباترین کار انسانی!

مجتبی طحان | پنجشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۸:۰۴ ب.ظ

اشاره: شهرستان لالی از دیرباز زیستگاه بشر بوده و در سده های اخیر، به عنوان منطقه گرمسیری و قشلاقی بختیاری های کوچ رو، بویژه شاخه های ۷ لنگ بختیاری، اعتبار و ارزش بیشتر یافته است. در توصیف اهمیت تاریخی این منطقه می توان گفت که قدیمی ترین آثار سکونت انسان در نجد ایران در غار «پبده» در شمال لالی کشف شده است و این که لالی بخشی از اولین حوزه شناخته شده نفت در ایران به شمار می آید و از این رو، در دهه ۳۰ یکی از حوزه های فعال استخراج نفت بوده است. هنگامی که در اطراف منطقه مستعد لالی، حوزه های نفتی کشف شد، صنعتی شدن، شکوه و رونق آن را فزونی بخشید و لالی به اوج بالندگی رسید و نام و آوازه اش جهانگیر شد. شهرستان لالی که ۱۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و در شمال استان خوزستان است، دارای مناطق عشایری و روستاهای صعب العبور قرار گرفته و وجود بارندگی های سیل آسا در سطح شهرستان و وجود عشایر به صورت پراکنده در این منطقه، نیاز به آمادگی و توان عملیاتی را به حد بالایی رسانده است. حادثه خیز بودن این شهرستان، آمادگی و توان امدادی را می طلبد که رییس جمعیت هلال احمر لالی به آن اشاره نموده است:

 

  • مجتبی طحان

هلال احمر خوزستان در نوروزی که گذشت!

مجتبی طحان | شنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۵:۲۰ ب.ظ

فعالیت های هلال احمر با استعانت از آفریدگار جهان و به انگیزه ی رستاخیز طبیعت، صدچندان می شود که فرا رسیدن بهاران شکوهمند، هنگامه ی تجلی مواهب الهی بر بستر طبیعت است که آرزوی تمامی عوامل هلال احمری، درخواست توفیق از خدای منان برای خدمتی سرشار از شور و نشاط و مملو از توکل الهی در جهت رشد و شکوفایی ایران کهنسال در سایه حضرت ولی عصر(عج) است.

 

با آشنایان دور و نزدیک زندگی!

تا چشم کار می کند، انسان هایی آزاده را می بینی که دل در گرو سلامت همنوعان خویش داده اند و تمامِ قامتشان با حس بشردوستی قیامت شده است! جذر و مد خاضعانه انسان هایی را نظاره می کنی که بی دغدغه نام و نان، در پی فرونشاندن امواج سهمگین حوادث هستند؛ آن جایی که زندگی و سلامت انسان ها درخطر می افتد.

  • مجتبی طحان