حوالی هلال

گاهنامه انتقادی با محور فعالیت های جمعیت هلال احمر

حوالی هلال

گاهنامه انتقادی با محور فعالیت های جمعیت هلال احمر

حوالی هلال

به احترام همه آنانی که بشردوستی سرلوحه زندگیشان بوده است و تمامی هست و نیست خویش را برای این آرمان بزرگ بشری تقدیم نموده و می نمایند. آنان که امدادگری را فراتر از زمان و مکان دریافته اند و در این راه ملامت هیچ ملامت کننده ای، ذره ای تردید و کوچکترین خللی بر عزم استوارشان وارد نمی سازد؛ چون باورشان، با بشردوستی بارور شده است.

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

در امتداد ایثار...

مجتبی طحان | دوشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۲، ۰۳:۵۸ ب.ظ

مدال پاکباختگی را بر سینه تو آویخته اند

تندیس ایثار و فداکاری را بر لوح دلت حک نموده اند

تو که هماره در تکاپوی خدمت به خلق خدایی

و این اندیشه والای توست که در افق بلندش، دیگر گونه ای جز خدمت یافت نمی شود!

قبای از خود گذشتگی را بر قامت رسای تو نشانده اند

آنجا که چون هلال، به وقت امداد خمیده می شوی!   

***

ای امدادگر!

از تبار عشقی

و سرخوش از شهدِ چون عسلش! 

و از اهالی فردوس برین

و اگر بگویم فرشته ای، سخن به گزافه نگفته ام

که فرشته سان، همه وجودت

وقف یاری به دگران است...

تو که پرتو حسنت بر تمام عالمیان هویداست

و تابندگی اش، چشم هر بیننده اهل معرفت را به خود جلب می کند

***

ای سرشار از حادثه عشق

ای امدادگر!

  • مجتبی طحان

با یعقوب کعب عمیر، نجاتگر اهوازی

مجتبی طحان | جمعه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۴۲ ق.ظ

اشاره: برخی اوقات با افرادی آشنا می شوی که دارای خصلت هایی انسانی اند که درخشش آن ها تو را به شدت جلب و جذب می کند و به قول خودمان می گویی که مهرشان در دلت افتاده است. اگر دلت برای دیدن این افراد تنگ شده است، چند تن از این دست آدم ها را می توانی در پایگاه امداد جاده ای شهید علی چعب پیدا کنی. اعضای ثابت پایگاه که اکثراً برادر و عمو زاده هستند و در استان خوزستان به "شیران چعب" معروفند، از بهترین های نجات و رهاسازی در جاده به حساب می آیند. این شیران پرآوازه و متواضع، هم در اخلاق زبانزد هستند و هم در امداد. "یعقوب کعب عمیر" یکی از این هاست که حدود 12 سال است جاده اندیمشک ـ اهواز را رها نکرده است. لبخند همیشگی اش، او را به چهره ای محبوب در میان هم دوره ای هایش بدل ساخته است. با وجود سن پایینش، تجربه ای فراوان را به خصوص در جاده، در طول این سال ها برای خود رقم زده است و به گفته خودش جاده و او دو یار جدانشدنی، دو همسر، دو دوست و دو رفیق شفیق اند.


  • مجتبی طحان

به بهانه هفته صلیب سرخ و هلال احمر

مجتبی طحان | شنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۲۲ ق.ظ

اردیبهشت هر سال، یادمان تلاش ها، مجاهدت ها، ایثارگری ها و خدمات خالصانه انسان هایی است که دل در گرو لبخندی بسته اند که از کنه وجود آسیب دیدگانی تراوش می کند که به یکباره زندگی از کف می دهند و بی آنکه بخواهند، دست روزگار تقدیری تلخ را برایشان رقم زده است.
هفته صلیب سرخ و هلال احمر، هفته گرامیداشت خوبی ها، هفته پاسداشت نیکی ها، هفته یادآوری ارزش های والای انسانی برای کسانی است که در وجودشان هنوز بشردوستی متبلور است. این روزها، روزهای احیای هفت شعار اساسی نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر یعنی بی طرفی، بی غرضی، بشردوستی، یگانگی، استقلال، جهانشمولی و خدمات داوطلبانه است که بر اصحاب و اعوانش مبارک شده است.
تلاش اهالی نیک اندیش جمعیت هلال احمر در جهت تسکین آلام بشری، ایجاد صلح و دوستی و تفاهم بین ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها، بر همگان هویداست که این انسان های آزاده و نیک آیین، جز به خدمت فکر نمی کنند و دغدغه ای ندارند؛ همانان که باورشان با بشردوستی بارور شده است. 18 اردیبهشت، روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر بر همه کسانی که به نوعی به هلال احمر تعلق خاطری دارند، مبارک باد.

  • مجتبی طحان