حوالی هلال

گاهنامه انتقادی با محور فعالیت های جمعیت هلال احمر

حوالی هلال

گاهنامه انتقادی با محور فعالیت های جمعیت هلال احمر

حوالی هلال

به احترام همه آنانی که بشردوستی سرلوحه زندگیشان بوده است و تمامی هست و نیست خویش را برای این آرمان بزرگ بشری تقدیم نموده و می نمایند. آنان که امدادگری را فراتر از زمان و مکان دریافته اند و در این راه ملامت هیچ ملامت کننده ای، ذره ای تردید و کوچکترین خللی بر عزم استوارشان وارد نمی سازد؛ چون باورشان، با بشردوستی بارور شده است.

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

گفتگو با محمد یعقوبوند پاپی نجاتگر شهرستان اندیمشک

مجتبی طحان | دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۷ ق.ظ

اشاره: معمولاً پایگاه های امداد جاده ای ورودی استان ها از پرکارترین پایگاه ها هستند و کسانی که در این فضاها کار می کنند، از برترین امدادگران هر استانند. حجم بالای حوادث، استراتژیک بودن مکان، رفت و آمد زیاد و ... باعث شده که مردم و مسئولین انتظار بیشتری از امدادگران این پایگاه ها داشته باشند. در این بین پایگاه امداد و نجات بین شهری حسینیه هم مصداق بارز این قضیه است و امدادگرانش یک به یک قوی، سرآمد، مسلط و در کار خود خبره اند. اما صحبت امروز ما در مورد یکی از امدادگران این پایگاه است که 17 سال است که به خدمت مردم در هلال احمر می پردازد. عاشق هلال احمر است و آرم هلال  برایش سرخوشی و سرشاری می آفریند. نجاتگر دوم اندیمشکی که در کارنامه اش، مربیگری امداد و کمک های اولیه و پیشاهنگی را دارد و خود را مدیون هلال احمر و کارهایی می داند که در آن انجام داده است. گفتگوی پیام هلال با محمد یعقوبوند پاپی را بخوانید.


  • مجتبی طحان

یک نکته لطیف!

مجتبی طحان | شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۴۶ ب.ظ

همیشه شنیده ایم که: بشردوستان هلال احمر، جوانان بشر دوست، حرکت انسان دوستانه، منش انسانی، بشردوستی، فعالیت بشردوستانه، نوع بشر و ... و تعابیری با همین مضمون.

هوا گرد و غباری باشد، آسمان صاف باشد، بارندگی باشد، طوفان باشد، هوا بی خیال باشد، همیشه و همیشه این مهربانان هلال احمری برای جوابگویی  حاضر و آماده هستند. با همه حاشیه هایی که بر این جمع نازنین مترتب هست، ولی این خدمات هماره وجود دارند و هیچگاه تعطیل نمی شوند. دوستی می گفت یکی از اعضاء در شبکه اجتماعی "ماه نو" سازمان جوانان خطاب به یکی از مسئولین رده بالای جمعیت این گونه گفته است که چون در جمعیت هلال احمر همه اصول هفتگانه به صورت عکس وجود دارند، بهتر است این نهضت را تعطیل کنید بلکه همه اعضاء هم نفس راحتی بکشند.

با همه این اوصاف من می گویم این صفت بالنده و سترگ بشردوستی است که باعث شده این جوانان و امدادگران در هر شرایطی از خود گذشته و به دیگران و خدمت به آن ها برسند که جای بسی خوشبختی است.

و این، نکته قابل توجه و بسیار مهمی است که مسؤولین محترم! باید بدان التفات بیشتری داشته باشند.

  • مجتبی طحان