حوالی هلال

گاهنامه انتقادی با محور فعالیت های جمعیت هلال احمر

حوالی هلال

گاهنامه انتقادی با محور فعالیت های جمعیت هلال احمر

حوالی هلال

به احترام همه آنانی که بشردوستی سرلوحه زندگیشان بوده است و تمامی هست و نیست خویش را برای این آرمان بزرگ بشری تقدیم نموده و می نمایند. آنان که امدادگری را فراتر از زمان و مکان دریافته اند و در این راه ملامت هیچ ملامت کننده ای، ذره ای تردید و کوچکترین خللی بر عزم استوارشان وارد نمی سازد؛ چون باورشان، با بشردوستی بارور شده است.

طبقه بندی موضوعی

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۱ ثبت شده است

مأموریت!

مجتبی طحان | پنجشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۱، ۰۵:۳۶ ب.ظ
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، نهاد عمومی غیردولتی است، که ترویج ارزشهای بشری، حمایت از کرامت انسانی، پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث و سوانح، تسکین آلام بشری، بهبود زندگی، رفاه و سلامتی آنان، سعی در ایجاد و اشاعه تفاهم متقابل و صلح پایدار بین ملتهارا با بسیج توان افراد در چارچوب ارزشهای اسلامی و اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، به عنوان ماموریت خود می داند.
  حوزه های ماموریتی جمعیت هلال احمر:
1. پیشگیری، کاهش اثرات و آمادگی در برابر حادثه و سانحه
2. مقابله در برابر حادثه و سانحه
3. تقویت جلوه ملی و ارتباطات بین‌المللی در راستای ایجاد تفاهم بیشتر، صلح و دوستی متقابل بین ملت‌ها
4. نهادینه کردن مشارکت جوانان در فعالیتهای امدادی و عام المنفعه
5. توسعه و بهبود فعالیتهای داوطلبانه
6. حمایت از سلامت انسانها
7. آموزشها و پژوهشهای کاربردی
  • مجتبی طحان

تأمل کنیم!

مجتبی طحان | سه شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۱، ۱۰:۵۷ ب.ظ

چند سوال:

جایگاه تیم های امدادی خواهران در استان ما کجاست؟ متولی اصلی برنامه ریزی برای این ضعیفگان در جمعیت هلال احمر کیست؟ دلیل این همه عقب ماندگی در این حوزه چیست و مسؤولیت آن بر عهده کیست؟ چرا بین تیم های محدود و معدود و غیرفعال ما با ستان های دیگر کشور، بسیار فرق و فاصله وجود دارد؟ و سؤوالات متعدد دیگر که به دنبال جواب آن باید باشیم... 

  • مجتبی طحان

تسکین آلام بشری برای همه و همیشه!

مجتبی طحان | شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۱، ۰۶:۲۱ ب.ظ

زن فقیر قصد فروش فرزندش را داشت

سه شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۲

مادر جوان پس از آن که شوهرش او را با سه فرزند برای همیشه ترک کرد و دیگر به خانه بازنگشت، به دلیل فقر و نداری تصمیم گرفت یکی از فرزندانش را بفروشد که در آخرین لحظه عشق مادرانه مانع از این کار شد.

به گزارش افکار نیوز به نقل از جام جم، چند روز پیش زنی با حضور در اداره اطلاعات - امنیت شهرستان شهریار در غرب استان تهران به ماموران خبر داد زنی قرار است پسر یازده ماهه اش را به یک زوج نابارور بفروشد. زن جوان در این باره گفت: چند روز پیش در خانه یکی از دوستانم، یکی از زنان مهمان ادعا کرد زن همسایه شان با این که دو بچه دارد، چند ماهی است از فرزندان دوقلوی یک زن فقیر - که یک پسر و یک دختر هستند - نگهداری می کند و اکنون پسر یازده ماهه را دوباره به مادرش تحویل داده است و مادر کودک به دلیل فقر مالی می خواهد فرزندش را بفروشد.
به این ترتیب پرونده ای تشکیل و تحقیقات پلیسی در این باره آغاز شد.

  • مجتبی طحان

زمستان(زبان حال)!

مجتبی طحان | چهارشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۱، ۰۲:۲۴ ب.ظ
سلامت را نمی خواهند پاسخ گفت 
سرها در گریبان است 
کسی سر بر نیارد کرد پاسخ گفتن و دیدار یاران را 
نگه جز پیش پا را دید، نتواند 
که ره تاریک و لغزان است 
وگر دست محبت سوی کسی یازی 
 به کراه آورد دست از بغل بیرون 
 که سرما سخت سوزان است
  • مجتبی طحان

اندر معجزات پارتی بازی(2)

مجتبی طحان | دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۱، ۰۲:۵۶ ب.ظ
پارتی (Party) یک واژه لاتین به معنای حزب است و پارتی بازی به معنای حزب بازی است که در همه فرهنگ ها و جوامع، عملی مردود و مزمت شده به شمار می رود. 

پارتی بازی یا رشوه به پایمال کردن حقوق شهروندی و انسانی می انجامد، چرا که میان افراد با حق و شرایط انسانی و فردی یکسان، تفاوت ها و عدم توازن های غیرموجه و نامتناسب ایجاد کرده و افراد را از شرکت در یک رقابت سالم و منصفانه و قرار گرفتن در جایگاه شایسته آنها باز می دارد.

  • مجتبی طحان

اندر معجزات پارتی بازی(1)

مجتبی طحان | شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۱، ۰۲:۵۷ ب.ظ
اصلا کی می گه پارتی بده؟ پارتی بازی خیلی هم خوبه، چون می تونه من رو از این وضعیت نجات بده. من این همه سال درس خوندم و فوق لیسانس گرفتم! ولی  الان هیچ کس بهم کار نمیده و مجبورم راننده تاکسی بشم، واقعا چرا نباید دنبال یکی باشم که با پارتی بازی برام یه کار دست و پا کنه؟

جوانی تحصیل کرده هستم  با  هزاران آرزو، دلم می خواد شغل مناسب با حقوق کافی داشته باشم تا بتونم برای خودم  خانه و اتومبیل فراهم کنم و ازدواج کنم،  اما ..... اما قبل از همه اینها به یه پارتی خوب نیاز دارم تا بتونه برام شغل مناسب و متناسب با رشته تحصیلی ام پیداکنه.....!

  • مجتبی طحان

هزینه پست خواهی!!!

مجتبی طحان | پنجشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۱، ۰۲:۵۹ ب.ظ

در حاشیه مطلب "راه موفقیت":

اگر پست می خواهی، باید یکی از شاخص های زیر را داشته باشی:

۱- امتیاز برای مدیر از طرف یک مدیر کله گنده!
۲- انجام چاپلوسی و دست بوسی اساسی!
۳- زدن زیرآب دوستان و همکاران!
۴- زیپ دهان را کشیدن و انتقاد نکردن!
۵- سکوت مطلق در برابر هرگونه ظلم و جور!

شما هم می توانید به این لیست شاخص های موردنظر خویش را بنویسید...

  • مجتبی طحان

این مجموعه!(2)

مجتبی طحان | يكشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۱، ۰۳:۰۰ ب.ظ
چند نکته مهم درباره این مجموعه کاملاٌ خدایی!

۱- بسیاری از افرادی که در این مجموعه فعالیت کرده و می کنند، برای امور مادی چشمداشتی نداشته و ندارند و این جاست که می توان به کارهایشان، نام با مسمای "خدمت" گزارد و خدماتشان را ارج نهاد.

۲- نوع تعامل و ارتباط در این مجموعه بیشتر تابع یک تفکر و نهایتاٌ دو تفکر می باشد که از نقاط ضعف یک سیستم به شمار می رود.

۳- در این مجموعه افراد بسیار کارکشته و قوی ای وجود دارد. یکی از اشکالات خاصی که در مجموعه مذکور! به چشم می خورد، عدم انتقال و تبادل دانش عملیاتی به نسل جدید است که همواره باعث ایجاد مشکلات عدیده و خسارات غیرقابل جبران شده و خواهد شد.

  • مجتبی طحان

این مجموعه!(1)

مجتبی طحان | جمعه, ۹ تیر ۱۳۹۱، ۰۳:۰۱ ب.ظ


هر موقع آن جا می روی، سال هاست جز عده ای مشخص کسی را نمی بینی! جالب است انگار حضرت باری تعالی جز این عزیزان کسی را برای این مجموعه خلق نکرده و چرخه این مجموعه هم جز با حضور ایشان نمی چرخد.

باری دوستان هم قطار من؛
خلاصه حکایتی است در این مجموعه! هرچه قدر از گواهی نامه های رنگ رنگ می خواهی، در این مجموعه یافت می گردد. هرچه دوره هست، رخی از این دلبران در آن نمایان است. مأموریت های شفاف را فقط در این تشکیلات می توانی پیدا کنی آن هم به قدر کفایت. تا روزی ایشان چقدر باشد!
از حضور در مسابقات دیگر مگو که کلاه عقل از تعجب از سر بر زمین گرم فتاده و سال هاست جز افرادی خاص، احدی را یارای حضور در این عرصه کشاکش نیست.
البته در این مسابقات که از حیث مقام و منزلت برای استان زرخیز ما تقریباً یک دست خالی به ارمغان آورده لیکن برای برخی ها طبق طبق چیزهایی داشته است که باز هم البته و صد البته جز همگان هیچ کس از آن مطلع نیست!

آیا نام این مجموعه طلایی را می دانید؟

  • مجتبی طحان