حوالی هلال

گاهنامه انتقادی با محور فعالیت های جمعیت هلال احمر

حوالی هلال

گاهنامه انتقادی با محور فعالیت های جمعیت هلال احمر

حوالی هلال

به احترام همه آنانی که بشردوستی سرلوحه زندگیشان بوده است و تمامی هست و نیست خویش را برای این آرمان بزرگ بشری تقدیم نموده و می نمایند. آنان که امدادگری را فراتر از زمان و مکان دریافته اند و در این راه ملامت هیچ ملامت کننده ای، ذره ای تردید و کوچکترین خللی بر عزم استوارشان وارد نمی سازد؛ چون باورشان، با بشردوستی بارور شده است.

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

دمی با دریا دلان بی ادعای جنوب!

مجتبی طحان | چهارشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۰۷ ب.ظ

اشاره: خوزستان است و یک دنیا عشق و شور! اینکه می گویند خاکش دامن گیرت می کند، بیراه نگفته اند! کافیست از آب نه چندان گوارایش بیاشامی؛ چنان نمک گیرش می شوی که رهایی از آن بسیار مشکل است: که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها! خوزستان را به خیلی چیزها می شناسند: به گرما و شرجی هایش، به کارون و ساحل زیبایش، به فلافل و سمبوسه و خرمایش، به آدم های مهمان نواز و رئوفش، به دشت های وسیع و کوه های سربه فلک کشیده و به رودهای نیمه خروشانش و بسیاری چیزهای دیگر. خوزستان هنوز هم محروم است ولی از دل پرخونش بانگ بلند انسان هایی را می شنوی که صافی و صداقت از جمله صفات نابشان است که در کوران تمام حوادث، همچون مردان مرد، قامت قیامت کرده اند و ایستاده اند. گویی راست قامتان جاودانه تاریخ اند که بر تارک روزگار خوش درخشیده اند. در جمعیت هلال احمر خوزستان نیز از این دست آدم های خاکی با بال های آسمانی یافت می شود که خدمت به مردم با وجودشان پیوندی ناگسستنی خورده است آنجا که به هنگام امداد، چون هلال خمیده می شوند! در این مجال از کسانی خواهم نگاشت که سال ها به عنوان افراد تأثیرگذار در هلال خوزستان خالصانه تلاش ها کرده اند و این روزها یادی از آنها نمی شود. هم به این دلیل که اسیر خاک گشته اند و هم اینکه ما جوان تر ها چشم هایمان را بسته ایم و پیچش مو را نمی بینیم!

 

  • مجتبی طحان

طعمی بالاتر از غذا؛ نشانی به رنگ خدا!

مجتبی طحان | جمعه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۶ ق.ظ

اشاره: این آدم ها کار خود را با نام خدایی آغاز کرده شاند که در این نزدیکی است! در گوشه ای از شهر، غوغایی برپا شده است. اینجا با آدم هایی سر و کار داری که به نام بشردوستی دورِ هم جمع شده اند! گویی دغدغه ای جز انسان دوستی ندارند در این روزگار شلوغ! آدمیتی که سعدی به دنبالش می گشته را ـ اینجا ـ می توانی به وفور بیابی و دل را بدان تسکین ببخشی که آدم های این حوالی، شریف تر از آنند که در خیال لباس زیبا باشند به دور از دغدغه ی خلق! اگر در گوشه ای بایستی، در این فضای سیال که همهمه ی انسان هایش به عرش رسیده است، می توانی آرامش را در میان ازدحام جمعیت پیدا کنی و با آن، لختی بیاسایی که تمام این آرامش در گرو یاری دیگرانی است که چشم به دستِ پر از مهر ما دوخته اند!

 

  • مجتبی طحان