حوالی هلال

گاهنامه انتقادی با محور فعالیت های جمعیت هلال احمر

حوالی هلال

گاهنامه انتقادی با محور فعالیت های جمعیت هلال احمر

حوالی هلال

به احترام همه آنانی که بشردوستی سرلوحه زندگیشان بوده است و تمامی هست و نیست خویش را برای این آرمان بزرگ بشری تقدیم نموده و می نمایند. آنان که امدادگری را فراتر از زمان و مکان دریافته اند و در این راه ملامت هیچ ملامت کننده ای، ذره ای تردید و کوچکترین خللی بر عزم استوارشان وارد نمی سازد؛ چون باورشان، با بشردوستی بارور شده است.

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

... راست می گویند!

مجتبی طحان | يكشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۳، ۰۴:۵۱ ق.ظ

گزارشی خاص از سفر یکروزه

دبیرکل جمعیت هلال احمر به استان خوزستان

راوی و نگارنده: مجتبی طحان

----------

... راست می گویند! حقیقت این است که وقتی دبیرکل حرف می زند، آرام می شوی! این را فقط من نمی گویم بلکه همه کسانی که یک روز را با او و در کنار او سپری کنند، درمی یابند. بحث چاپلوسی و تعارف و شعار و از این جور صحبت ها نیست بلکه این، حقیقتی است انکار ناپذیر که ما خوزستانی ها به خصوص در نشست پایانی سفر یک روزه دبیرکل و هیأت همراهشان در آبادان دریافتیم. در همان نشست پس از سخنان دکتر موسوی، خزانه دارکل و ذیحساب جمعیت هلال احمر هم به این موضوع اعتراف کرد. فردای آن روز وقتی با جمیلی سردبیر پیام هلال هم در این باره صحبت کردم، او هم سخن مرا تأیید کرد؛ چرا که در ابتدا فکر می کردم که فقط من این گونه می اندیشم ولی در ضیافت شام آخر! با چند نفر از همکارانم که حرف زدم، ایشان هم صحبت مرا تأیید و از احساس خود گفتند.

بگذریم! فکر می کردم دکتر موسوی هم مانند قبلی ها در مورد خوزستان می اندیشد تا در یادمان شلمچه فرصتی شد تا یک گفتگوی دونفره داشته باشیم. دبیرکل در مورد خوزستان صحبت های جالبی کرد و برای یک خبرنگار، تقریباً ساده است که حرف های از ته دل کسی را تشخیص دهد!

  • مجتبی طحان