حوالی هلال

گاهنامه انتقادی با محور فعالیت های جمعیت هلال احمر

حوالی هلال

گاهنامه انتقادی با محور فعالیت های جمعیت هلال احمر

حوالی هلال

به احترام همه آنانی که بشردوستی سرلوحه زندگیشان بوده است و تمامی هست و نیست خویش را برای این آرمان بزرگ بشری تقدیم نموده و می نمایند. آنان که امدادگری را فراتر از زمان و مکان دریافته اند و در این راه ملامت هیچ ملامت کننده ای، ذره ای تردید و کوچکترین خللی بر عزم استوارشان وارد نمی سازد؛ چون باورشان، با بشردوستی بارور شده است.

طبقه بندی موضوعی

حقیقتی تلخ به نام گواهینامه!(2)

مجتبی طحان | پنجشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۰، ۱۱:۳۷ ق.ظ

از دیگر مسائل مهمی که باعث عقب ماندگی جمعیت ما در حوزه آموزش های تخصصی(یعنی آموزش هایی که اعضای داوطلب، پس از امداد و کمک های اولیه 35 ساعته و آموزش های داوطلبی 40 ساعته می بینند و به یک امدادگر یا نجاتگر تبدیل می شوند) می توان به برگزاری ناموفق و یا ناقص امداد تکمیلی که امروزه به آن عمومی نجات و عمومی امداد می گویند، اشاره کرد.
برگزاری ناموفق یعنی ضعف در ارائه سرفصل های مربوط به دوره که برخی از عوامل آن عبارتند از:

1- نارسایی و  بروز نبودن سرفصل های مربوط. برای مثال می توان گفت که بسیاری از مربیان امداد وکمک های اولیه در سطح کشور به آخرین منبع موجود یعنی کتاب اصول کمک های اولیه و احیاء نوشته پورحیدری-ایوبیان به طور کامل اعتقاد ندارند و هنوز منبع اصلی استفاده در ارائه مطالب در تدریس شان، کتاب توفیقی است که البته این نکته بسیار حائز اهمیت است و در مجالی دیگر و توسط اساتید فن قابل طرح می باشد.
2- ناتوانی مربیان در ارائه سرفصل های مربوط که این خود به دلایل مختلفی همچون عدم برگزاری دوره های بازآموزی مربیان، انتخاب اشتباه یک فرد برای مربیگری، بروز نبودن اطلاعات مربیان و ضعف در مجموعه آموزش و دلایل بسیار دیگر است.
3- عدم برنامه ریزی صحیح از طرف متولیان امر آموزش در استان و شهرستان در زمینه هایی نظیر تخصیص بودجه ی مناسب جهت پرداخت حق التدریس مربیان و سایر هزینه های آموزشی، تأمین فضا و امکانات آموزشی، شناسایی افراد مستعد و علاقمند به امر مربیگری و ... .
اما برگزاری ناقص یعنی داشتن یک آغاز و نداشتن یک پایان برای دوره آموزشی. به تعبیر دیگر برخی از مسؤولین محترم آموزش در گذشته و حال برای برگزاری یک دوره بسیار دلیرند ولی قدرت جمع کردن یک دوره آموزشی را ندارند و باید به ایشان آفرین گفت که آنقدر بیش فعالند! که پرونده دوره آموزشی شان همیشه مفتوح می ماند.
و هان ای پسر! تو چه دانی که این معنی چیست؟
برای برگزاری یک دوره به صورت اجمال مراحل زیر باید طی شود: اول: نیازسنجی دوم: هماهنگی با مجموعه آموزش، مربیان و جامعه هدف سوم: فراخوان و برگزاری دوره و آزمون پایانی و تصحیح و اعلام نمرات و قبول شدگان و دست آخر صدور یک گواهینامه ناقابل و مختومه شدن پرونده دوره مذکور!
نکته قابل توجه این است که اکثریت دوره های برگزارشده در استان ما، به سرنوشت اخیر دچار شده و می شوند و مگر خداوند مهربان به ما رحمی و عنایتی نماید که بلکه ازین مسیر هولناک بدرآییم انشاءالله!
ظریفی می گفت برخی از مربیان و متولیان محترم آموزشی با انواع گواهینامه های رنگارنگ برای اینکه دیگران به صف ایشان نپیوندند، دوره برگزار می کرده ولی گواهینامه صادر نمی کرده اند که دعا می کنیم خداوند رحمان از سر قصورات ایشان بگذرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی