حوالی هلال

گاهنامه انتقادی با محور فعالیت های جمعیت هلال احمر

حوالی هلال

گاهنامه انتقادی با محور فعالیت های جمعیت هلال احمر

حوالی هلال

به احترام همه آنانی که بشردوستی سرلوحه زندگیشان بوده است و تمامی هست و نیست خویش را برای این آرمان بزرگ بشری تقدیم نموده و می نمایند. آنان که امدادگری را فراتر از زمان و مکان دریافته اند و در این راه ملامت هیچ ملامت کننده ای، ذره ای تردید و کوچکترین خللی بر عزم استوارشان وارد نمی سازد؛ چون باورشان، با بشردوستی بارور شده است.

طبقه بندی موضوعی

با زوج پیشاهنگ بهبهانی...

مجتبی طحان | چهارشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۱، ۰۶:۲۶ ب.ظ

اشاره: دقیق که نگاه کنی، بین لباس های جمعیت هلال احمر، یکی از زیباترین هایش، لباس یا یونیفرم پیشاهنگی است که هم جذاب است و هم حس خوب فعال بودن را نشان می دهد. حال فرض کن که دو نفر با این لباس جشن پیوندشان را برگزار کرده اند. اینجاست که داستان ِشنیدنی، دیدنی هم می شود که بیا و ببین! بهانه ما در نوشتن این گزارش، پیوند دو عضو پیشاهنگ بهبهانی است که در زیر می آید:
قضیه ازدواج سعید رنگین کمان و سیما عباسی همه را بهت زده کرده است. کسی حتی فکرش را نمی کرد که چنین ماجرایی پیش آمده باشد. سعید، خود می گوید ما برای ازدواج و پیوندمان به روال سنتی اعتقاد داشتیم و تا زمانی که به سیما این قضیه را نگفته بودم، او هم خبر نداشت! مابقی ماجرا از خواستگاری تا خرید و برنامه عقدمان، هم به وسیله خانواده ادامه و پایان یافت.

سعید متولد 64 است، آدمی معمولی، خوش ذوق، خوش خلق، مؤدب و بسیار با پشتکار. کاردان بهداشت و دانشجوی مهندسی کامپیوتر. دیدگاهش در مورد جمعیت هلال احمر آرمانی نیست. او در مورد هلال احمر می گوید: من جمعیت را خیلی دوست دارم، اگر آرمان هایش را در زندگی مان پیاده کنیم، جهان گلستان می شود. می گوید هلال احمر یعنی دوست داشتن؛ دوست داشتن همه و همه چیز! سعید چندسالی است عضو هلال احمر است و از ابتدای پیشاهنگی، با آن بوده است. سعید می گوید هلال احمر برای در زندگی همه انسان ها، تأثیر دارد، چه آن هایی که مشغول خدمت در آن هستند و چه آن هایی که از آن خدمات می گیرند. او می گوید جمعیت حس خوب کمک کردن را در او زنده کرده و ازدواجش مدیون حضورش در جمعیت بهبهان است.
سیما ولی متولد 67 است و کاردان بهداشت. سیما در مورد پیشاهنگی می گوید: پیشاهنگی زندگی مرا ساخت! پیشاهنگی نهضت فوق العاده ایست و برای پرورش استعدادهای نهفته آدمی. یعنی در پیشاهنگی از شناسایی وجود دارد تا آمادگی و پرورش و به کارگیری و در مجموع یک نهضت کامل انسان سازی ست. سعید با جرآت تمام وسط حرف خانمش می آید و می گوید: پیشاهنگی آموزش روش درست زندگی کردن است.
شناخت سعید از سیما هم برمی گردد به همین نهضت پیشاهنگی. اعتقاد هر دو این است که کسانی که در نهضت پیشاهنگی فعالیت می کنند، پس از مدتی شبیه هم می شوند. چون این نهضت، صفات و خصائل خوب را آموزش می دهد و به گونه ای یکسان سازی می کند. پس کسانی که در پیشاهنگی هستند و پیوند زناشویی می بندند، با دیدگاه های مشترک، تفاهم های زیادی را قبل از ازدواج یدک خواهند کشید و این ازدواج هم می شود یک ازدواج طلایی...
می خواستم از سیما در مورد شخصیتش و دیدگاهش به زندگی بپرسم ولی سعید به سخن درآمد و گفت: سیما دختری است با محبت، واقع نگر و درون گرا، اهل فکر و اندیشه؛ به زندگی فقط به دیده احساس نمی نگرد و همیشه از دو بال عقل و احساس مدد می گیرد. دختر فعالی است و نگاه مثبتی به زندگی دارد و بسیار کوشاست و فکر می کنم در کنارش زندگی خوبی خواهم داشت.
سؤال مهمی از این زوج طلایی پیشاهنگ پرسیدم و جوابی که شنیدم از سؤالم مهمتر بود و می تواند برای همه آنانی که در هلال احمر فعالیت می کنند، چراغ راه باشد؛ از سعید و سیما درمورد آینده فعالیتشان در نهضت پرسیدم، پاسخ مشترک بود. گفتند: یکی از شاخص های ازدواج ما، ادامه فعالیت در پیشاهنگی است و این شرط هر دوی ما برای ازدواج بوده است البته تا جایی که به اصل زندگی زناشویی آسیب نرساند. اگر پیشاهنگی و هلال احمر نبود، این ازدواج هم نبود و مگر کجا می توان مثل این نهضت پیدا کرد که درس زندگی به ما بدهد. ما با قوت در فعالیت های هلال احمر شرکت خواهیم کرد ان شاء الله.
در آخر این زوج پیشاهنگ بهبهانی، از همه کسانی که برای تعالی این نهضت تلاش کرده و می کنند، قدردانی کردند و برای شادی روح درگذشتگان از هانری دونان تا دیگران دعا نمودند. 

  • مجتبی طحان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی