حوالی هلال

گاهنامه انتقادی با محور فعالیت های جمعیت هلال احمر

حوالی هلال

گاهنامه انتقادی با محور فعالیت های جمعیت هلال احمر

حوالی هلال

به احترام همه آنانی که بشردوستی سرلوحه زندگیشان بوده است و تمامی هست و نیست خویش را برای این آرمان بزرگ بشری تقدیم نموده و می نمایند. آنان که امدادگری را فراتر از زمان و مکان دریافته اند و در این راه ملامت هیچ ملامت کننده ای، ذره ای تردید و کوچکترین خللی بر عزم استوارشان وارد نمی سازد؛ چون باورشان، با بشردوستی بارور شده است.

طبقه بندی موضوعی

پرستار

مجتبی طحان | يكشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۴، ۰۲:۰۳ ب.ظ

به نام زینب کبری(س)؛ تو را ای پرستار می ستایم!

 

به تو که می رسم، در اوج ایثار ایستاده ای؛ بر بلندای رفیع مهرورزی! ترا می ستایم که مهرآسا، مهرآفرینی پیشه توست! تو که بند بند وجودت در پی آسایش دو گیتی است! نه برای خویش که برای همنوعان نیازمندت...

سلام بر تو که بوی بهشت خدا می دهی! سلام بر تو که زلال عفو و رحمت خدا بر چهره ات جاریست! سلام بر تو که عطر بخشش از ذره ذره وجود نازنینت بر می خیزد. در شگفتم که این جاری دریای عاطفه در وجودت از کجا آمده است؟! این خورشید روشن ایمان در آسمان زندگیت، متحیرم ساخته است. به تو که می رسم، وزش نسیم فداکاری و ایثارت را بر تن همنوعان نیازمندت را می بینم! تو از چشمه سار ایمانِ آسمانیِ کدام وجود مه جبین، سیراب شده ای که این گونه در فراسوی خیال، هستی خود را در مکتب جود و سخاوت به بخشش رسانده ای؟! تو که باشی، درد از درون درماندگان رخت می بندد و بیچارگی از آسمان زندگیشان پر می کشد... همیشه باش!

***

نام عقیله بنی هاشم که می آید، به ناگاه ذهن انسان آیینه ای می شود از مفاهیمی همچون صبر، عشق، وفا که این صفات به عنوان شاخص هایی برجسته برای انسان های والاسیرت محسوب می شود. ولادت حضرت زینب(س) یادآور جانفشانی ها و ایثارگی های قشری فهیم و فرهیخته از جامعه است که خواب شیرین و زندگی آرام را بر خود حرام کرده و در شب های تار بیماری، بر تن رنجور بیماران مرهمی با مهر می نشانند. پرستاران فرشتگانی هستند در هیبت انسان که در طول خدمت، سرود مهربانی را سر می دهند و به یاد پرستار صبور کربلا، بر ناملایمات کاری صبر می کنند و می گذرند.

در این میان در جمعیت هلال احمر که فعالیت هایش با هدف تسکین آلام بشری و به صورت داوطلبانه صورت می گیرد، شاهد حضور پرستاران داوطلبی هستیم که بدون دغدغه نان و نام، دل در گرو خدمت به خلق خدا بسته اند و در برنامه های عام المنفعه و بشردوستانه جمعیت، مشارکتی فعال، پویا و مؤثر ایفا می کنند. 

اهمیت تلاش های این پرستاران داوطلب به ویژه در اجرای کاروان های سلامت هنگامی هویدا می شود که این بندگان مهربان خدای کریم، بی هیچ چشمداشت، ارتقاء سطح سلامت و بهداشت انسان های محروم و رنجدیده حتی در مناطق صعب العبور را به عنوان آرمانی حرفه ای، پیشه خود ساخته و با استفاده از توانمندی های علمی خویش و بهره مندی از سیره های اخلاقی، انسانی و دینی، در عرصه سلامت جامعه، نقش آفرینی می کنند. آوازه خدمت این قشر تلاشگر همواره بر عرصه روزگار جاودان خواهد ماند.

فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار را بر پرستاران داوطلب جمعیت هلال احمر تبریک و تهنیت باد.

  • مجتبی طحان

نظرات  (۱)

وب خوب و جالبی دارید. موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی